Pressemeddelelse: Erfaren it-konsulent og serieiværksætter i spidsen for Devoteams nye kontor i Skanderborg

Den 11. juni åbner det internationale it-konsulenthus Devoteam dørene til deres nye kontor i Skanderborg. Det jyske kontor er Devoteams første i Danmark uden for København, og afdelingen skal ledes af den erfarne it-profil Kristian Sørensen, der både har erfaring som international it-konsulent og iværksætter.

Det internationale it-konsulenthus Devoteam, med hovesæde i Paris, åbner nu endnu en dansk afdeling – denne gang i Skanderborg.

Til at lede kontoret har virksomheden ansat Kristian Sørensen, der er uddannet datalog fra Aalborg Universitet og blandt andet har arbejdet for IBM i Tokyo, Danske Bank og har haft startet sin egen it-konsulentvirksomhed på Grønland. I foråret 2014 solgte Kristian Sørensen sin virksomhed på Grønland og vendte hjem til Danmark med familien.

For en iværksættertype, som Kristian Sørensen, var udfordringen om at starte noget nyt op en væsentlig grund til, han takkede ja til jobbet.

”Devoteam er drevet af en enorm høj grad af faglighed, hvor vi kan sparre med hinanden indbyrdes på et højt niveau. Det betyder meget for mig. Men det andet er, at stillingen faktisk også rummer en slags ’intrapeneurship’, hvor jeg også for mulighed for at dyrke mit iværksættergen,” siger Kristian Sørensen.

Devoteam er kendt for sin jordnære tilgang til problemløsninger, og det passer ifølge kontorets leder og seniorkonsulent, Kristian Sørensen, godt til den jyske mentalitet.

”Det som vi er dygtige til i Devoteam er at tage noget, der er komplekst og akademisk og gøre det til noget, der er meget konkret, operationelt og som hurtigt giver værdi. Det er en tilgang, som passer rigtig godt til vores kunder,” siger Kristian Sørensen.

Reception den 11. juni

I anledningen af åbningen i Jylland afholder Devoteam officiel reception for kunder og samarbejdspartnere i de nye lokaler Thomas Helstedsvej 18, 8660 Skanderborg kl. 15.30.

Børsens Navnenyt den 11. Juni